

Slamsuger med 8 m3 tank opbygget på superstruktur / ramme fra Tjekkiske ibos. De foretrukne lastbilmærker er MAN, Mercedes Benz og Scania.
På fotoserien ses en 2-akslet opbygning på en MB Arocs. Opbygningen kan også leveres i 3-, eller 4.akslede udgave med mindre eller større tank. Kan leveres med skabe som extraudstyr.
Ring for et tilbud:
Standardudstyr:
Tank:
- cylindrisk ståltank (S355JR) med konkav bund.
- materialtykkelse 6mm.
- volumen ca. 8.000 ltr.
- slam/vand = ca. 3.000/5.000 ltr. Fast adskillelse.
- storz C armaturer.
- friløb iht. drikkevandsforskrifter.
- skueglas med svømmere.
- tophængt hydraulisk bagdør, åbner i hele tankens diameter.
- tømning via hydraulisk tip
- bundsug DN100 med pneumatisk spadeventil.
- topsug DN125 med kugleventil, ca. 2/3 tankhøjde.
Vakuumsystem:
- JUROP PVT 200 vakuumpumpe, ydelse ca. 1.230 m3/t, 33 kW.
- rørføring DN100.
- drev fra chassis-kraftudtag via kileremmetræk inkl. beskyttelsescover.
- pneumatisk kobling.
- sugetårn med overløbssikring.
- centrifugal separator med metalplader, gitter og kugleventil.
- lyddæmper med kombineret olie-separator.
- vakuumrør med skifteventil og sikkerheds-fuld-løft-ventil, testet til 0,5 bar.
- undertryksreduktionsventil til beskyttelse af vakuumpumpe.
- 4-vejs skiftehane i indløb og trykrør.
- mulighed for pneumatisk aktivering af "sug", "udluft" og "tryk".
- nem vedligeholdelse via god adgang og simple fastspændingsanordninger.
Højtrykssystem:
- Pratissoli KS 36 højtryksspumpe, ydelse ca. 183 ltr./min. ved 160 bar.
- drev fra chassis-kraftudtag via kileremmetræk inkl. beskyttelsescover.
- pneumatisk kobling, betjent fra kontrolpanel.
- rørføring DN 25, inkl. armaturer for reduktion af tryktab.
- indløbsrør med spadeventil og rustfrit netgitter.
- tømning af restvand pneumatisk for alle vandledende dele.
- pneumatisk overtryksventil, som overløbsventil, trinløs indstillelig.
- drejbar hydraulisk drevet højtryksslangerulle monteret på tank-bagdør, kapacitet ca. 120 mtr. 3/4" el DN 19 højtryksslange.
- hydraulisk drevet højtryksslangerulle monteret på bagsmæk, kapacitet ca. 60 mtr. 1/2" el DN 13 højtryksslange.
- hydraulisk teleskoparm med 4.5 mtr. udlæg.
- dysesæt til 1/2" og 3/4".
- nem vedligeholdelse via god adgang og simple fastspændingsanordninger.
Kontrolpanel (i rustfrit stål på højre side af bilen):
- motor: omdrejningstal +/- og visning af omdrejningstal.
- vakuumpumpe: ON/OFF - vakuummanometer.
- fire-vejsventil: indløb - balance - tryk.
- højtryksspumpe: ON/OFF - højtryksmanometer.
- sugetårn spadeventil: åbn/luk.
- bundsug: åbn/luk- tank: tip.
- tank bagdør: åbn/luk.
- timetæller for vakuum og højtrykspumpe.
- nødstop.
Radiofjernbetjening:
- motor: kontrol af omdrejingstal.
- højtrykspumpe: ON/OFF.
- Vakuum pumpe: ON/OFF.
- fire-vejs ventil: "indløb" - "tryk" - "udluft".
- spadeventil på indløbsarm: åbn/luk.
- nødstop.
- hoved-joystick: kontrol af kassette højtryksslangerulle/arm + arm.
Slangehylde:
- rustfrit stål, i venstre side, åben.
Opbevaringskasser i rustfrit stål:
- monteret i højre side iht. pladsforhold.
Arbejdslys:
- fastmonteret LED lys på begge sider.
Maling:
- Monokromatisk tank lakering på acryl-base.
- Standard RAL farve efter kunde ønske
(1x sandblæsning, 1x primer lag, 2x fyldning, 1x toplak, mindste tykkelse 100 μ).
Advarselselementer:
- reflektiv folie iht. DIN 30710, foran og bagpå.
Chassisramme:
- superstruktur / ramme for opbygning af slamsuger tank og udstyr på chassis.
- sidemarkeringslys.
- Cyklistværn.
Tekniske tests og godkendelser:
- dansk syn og godkendelse.
Kvalitet:
- konstruktion iht. DIN 30705.